Bemutatkozás

Oláh Viktor vagyok, az ELTE Bölcsészettudományi Karának német és történelemszakos, harmadéves tanárjelölt hallgatója. A blogot tanárképzésem egyik kurzusának feladataként szerkesztem, melyben tanári nézeteimről, elképzeléseimről adok számot, továbbá a kurzus feladatait osztom meg.

Két szakom választásának okát a tanulmányi éveim tapasztalatával és személyes érdeklődésemmel magyarázom. Német nemzetiségi faluban nőttem fel, az érettségiig nemzetiségi oktatásban tanultam, a német nyelv kikerülhetetlen volt számomra. A történelem iránti lelkesedésemet legelső általános iskolai történelemtanárom feledhetetlen óráival magyarázom, majd a gimnáziumi történelemórák jelentettek teljes elköteleződést számomra a történelemtudomány iránt. Nem cáfolom azt a gondolatot, hogy a történelem minden egyes pillanata hatással bír a mostani jelenre, ezért is tartom mindenki számára alapvetőnek a tárgy ismeretét.
Továbbá fontos megjegyezni, hogy ezen ismeretek elsajátítását nem csak célként, hanem eszközként is használhatjuk kompetenciák és kognitív képességek fejlesztésére, így egy tananyag leadása mindenféleképpen kettős értékkel bír. Nélkülözhetetlen a kompetenciákra építő oktatás, hiszen ha magával az ismeretanyaggal nem is találkozik minden diák közvetlenül az iskolából való kikerülés után és nem hasznosítja a továbbiakban, kompetenciáikra, problémamegoldó-képességükre viszont az élet bármely területén mindig szükségük lesz.

Célom, hogy hivatásommal hozzájáruljak a diákok tárgyi tudásának bővítéséhez, nevelésükhöz, egy összetartó közösség kialakításához és az iskolai évek emlékezetessé tételéhez.

„Az, hogy az iskola - és benne a tanár - milyen volt, csak jó tíz évvel az iskola elvégzése után kezd kiderülni. A tanár nem is tudja - fogalma sincs -, hogy mikor hat igazán a növendékre, egy gesztussal, egy szóval, odavetett tréfás félmondattal.” Németh László