2016. december 11., vasárnap

Tanulásszervező program - SCHOOLOGY

A szemeszter utolsó feladataként a félév alatt használt tanulásszervező programról, a Schoology weboldalról írok. A program segítségével online tárhelyet létesíthetünk, virtuális osztálynaplót, osztálytermet hozhatunk létre. A felület segítségével könnyebb a kapcsolattartás és információmegosztás tanár és diák, diák és diák között. Az osztályterem tagjai információtartalmakat (tananyagokat, képeket stb.) oszthatnak meg a csoport tagjaival, vagy szimplán írhatnak kérdéseket egymás számára, kommunikációt kezdeményezhetnek (privát üzenetben is). Ugyanazon profillal egyszerre több kurzuscsoport tagjai is lehetünk, így nem kell bajlódni több fiók létrehozásával, ha több tanár kívánja alkalmazni ugyanezen programot. A felületet máshogy kezelheti a tanár, így számos funkció elérésére csak neki adódik lehetőség. Az értékelés fülre kattintva visszajelzést kaphatunk saját eredményünkről. Ötletesnek tartom, hogy különböző matricák és szimbólumok választásával is színesítheti a tanár a visszajelzést. Ha változás, frissítés történik a felületen akkor értesítést kapunk, amiről e-mail üzenetet is kérhetünk.


Kép forrása: link
Személyesen azt emelném ki, hogy tényleg hihetetlenül gyorsan sikerült kiigazodni a felületen. Véleményem szerint leginkább ez annak köszönhető, hogy nagyon Facebook-szerű felépítéssel van dolgunk. Elsőre kicsit idegennek tűntek az angol kifejezések, ám ezek sem jelentettek nagyobb problémát a Schoology használatánál. Személy szerint (habár több funkcióval rendelkezik) a Google+ felületét nehezebben ismertem ki korábban, a Moodle-t pedig egyáltalán nem kedvelem. A Wikispaces-szel korábban nem találkoztam, így első látásra viszont a Schoology mellett tenném le a voksomat. A jövőre nézve viszont előnyös lenne, ha az oldal magyar nyelvű változata is elérhetővé válna.

Hogy mégis miben támogatja a tanulást? Egy helyről gyűjtheti össze a diák az információkat, megnézheti mi éppen a soron következő feladata (naptár funkció), nem kell várnia a személyes találkozásig, már óra előtt értesülhet az értékeléséről, állandóan kapcsolatban lehet TANULÁSSAL kapcsolatban társaival és sorolhatnám... Nem utolsó szempont az sem, hogy az elnevezés is rettentő kreatív és tartalmas.