2016. szeptember 22-én került sor az óra keretében kötelezően elvégzendő mikrotanításra, melynek lényege egy 45 perces foglalkozás megtartása volt. 2 hallgatótársammal dolgoztunk közösen, az órán a digitális tananyagtárakat ismertettük, majd az óra második felében egyik szakunknak megfelelő gyakorlati óratartás volt a követelmény.
A digitális tananyagtárak ismerete kiemelkedően fontos, hiszen ma már számos olyan tárhely, program vagy alkalmazás létezik, amely a diákoknak megkönnyítheti a tananyag elsajátítását. A digitalizált világban felnövekvő generáció(k) már effajta médiumokon keresztül talán könnyeben képesek tanulni.
A digitális tananyagtárak ismerete kiemelkedően fontos, hiszen ma már számos olyan tárhely, program vagy alkalmazás létezik, amely a diákoknak megkönnyítheti a tananyag elsajátítását. A digitalizált világban felnövekvő generáció(k) már effajta médiumokon keresztül talán könnyeben képesek tanulni.
A prezentált internetes tárhelyeket (SDT, Realika, Scientix,, LRE, videotanar.hu) ismertetve, arra kértük hallgatótársainkat, hogy ismerkedjenek az oldallal, és gondolkodjanak el azon, miben lehetnek segítségükre a tanításban ezen felületek. Az előbbiekben felsorolt tárak többnyire digitális tananyagforrások, azaz tantárgyanként különböző témakörök jegyzeteit és tartalmait foglalják magukban, ezenkívül tudásellenőrző játékokat lehet kipróbálni rajtuk.
A felfedező tanulást támogatják különböző szimulációs játékok is, melyek által a diák egyéni érdeklődésből és belső motivációból képes a tudáselsajátításra, és közben még jól is érezheti magát (gondolok itt interaktív oktatóoldalakra például a Honfoglalóra, PHet-re, vagy a Khan Academy-re).
További internetes oldalak (Google Earth, Google Street View, Google Cultural Institute) is beépíthetők a tanórákba. A felsoroltak közül ezek leginkább a földrajz- és történelemórákon jelenthetnek nagy segítséget, hiszen a diák számára megjelenítik képileg a tananyag tartalmát, alkalmat adnak ún. "virtuális kirándulásokra".